Dacă ţi-ai scris cartea, ai făcut ceea ce era mai greu. Pentru a-ţi face munca mai uşoară,

citeşte instrucţiunile de publicare, fă-ţi un cont şi porneşte la drum!

În cel mai scurt timp, cartea ta se va afla în librării, la dispoziţia cititorilor.

1. Ai nevoie de un ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)

 

Pentru cărţile realizate în regim „self publishing“ – Centrul Naţional ISBN (Biblioteca Națională a României) atribuie unui autor numai două  coduri ISBN într-un an calendaristic. Solicitările se depun direct la sediul Bibliotecii Naţionale a României. Pe coperta I a lucrării tale vor apărea următoarele informaţii: titlul, autorul, locul şi anul publicării. Orice alte informaţii despre tipografie, tehnoredactare, grafică etc. vor fi menţionate pe verso paginii de titlu.

Important!!! Lucrările realizate în regim „self publishing“ – nu primesc Descrierea CIP a Bibliotecii Naţionale a României.

2. Scrie corect

 

Înainte de a  pagina manuscrisul, verifică dacă nu ai greșeli de gramatică, punctuație și sintaxă, așa că recitește-ți textul și corectează-l de câte ori e nevoie.  Nu uita să introduci diacriticele dacă nu vrei ca în loc de „țață“ să se înțeleagă „tată“, în loc de „față“, „fată“ sau în loc de „prinț“, „print“. E bine să fii atent nu numai la narațiune, ci și la felul în care scrii romanul, adică la partea „estetică“. Nu repeta cuvinte – sunt foarte deranjante și arată un vocabular sărac. Încearcă să scrii cât mai natural; dacă un cuvânt nu îți „sună“ bine, consultă DEX sau „Dicționarul  de sinonime“ și înlocuiește-l cu unul care ți se pare mai potrivit. În cazul în care nu te descurci cu regulile gramaticii limbii române, ACHIZIȚIONEAZĂ Serviciul REDACTARE/CORECTURĂ!

3.Paginare

 

Paginarea este o altă etapă importantă în realizarea unei cărți și în niciun caz nu înseamnă să „arunci“ niște cuvinte pe o pagină, ci ne referim la procesul de pregătire a unui manuscris, din punct de vedere tehnic şi grafic, în format digital compatibil, conform anumitor standarde, pentru a putea fi tipărit, aceste operații fiind realizate cu ajutorul unui calculator și apelând la programe speciale. Ea presupune, pe lângă prelucrarea textului într-o formă atractivă din punct de vedere vizual (dar şi corect gramatical), şi îmbinarea acestuia cu imagini şi/sau alte elemente grafice, acolo unde este cazul. Dacă ţii foarte mult la imaginea ta, la aspectul lucrării tale, la acurateţe, atunci trebuie să acorzi cea mai mare atenție acestei etape și să realizezi paginarea lucrării tale într-un mod profesionist. În cazul în care nu te descurci la acest capitol, apelează la cei mai buni din branşă și ACHIZIȚIONEAZĂ Serviciul PAGINARE!

4. Alege formatul cărții

 

Formatul pe care ţi-l recomandăm pentru paginare este cel mai întâlnit format din librării şi are dimensiunea 13 x 20 cm (acceptat și de Amazon), iar dacă interiorul tău este la o culoare, adică negru, aceasta este varianta cu cele mai mici costuri de tipar.

Descarcă de aici un fișier model

5. Interior la o culoare sau policromie?

 

foto 4

Cărțile cu interior la o culoare au întotdeauna un preţ de producție mai mic. Te sfătuim să alegi policromia la interior dacă publici o carte pentru copii sau o carte de bucate. Pentru a avea un cost de producţie cât mai mic la cărţile cu interior color, e important să ştii că cea mai bună alegere e o carte care are între 16 şi 32 de pagini.

6. Alege broşat, legat sau capsat

 

90% din cărțile care se vând în librării sunt cărți broşate. Această variantă este una dintre cele mai economice soluții de producţie. Pentru a broşa o carte, aceasta trebuie să aibă cel puţin 64 de pagini. Cărţile legate sunt foarte elegante, au o copertă caşerată, pot avea semn de carte şi supracopertă. Evident, costurile de producţie ale unei cărţi legate sunt mai mari. Pentru a fi eficient din punct de vedere al costurilor, trebuie să tipăreşti un tiraj de cel puţin 1.000 de exemplare. Pentru varianta capsată cartea ta are nevoie de 64 de pagini.

7. Impresionează-ți cititorii cu o copertă care să-ți diferențieze cartea în librării

 2918993224164361fbaecb739377cd03a

Poți să îți creezi propria copertă, respectând caracteristicile tehnice pentru tipar, sau poți alege să-ți facem noi designul de copertă. Echipa Smart va crea acea copertă care să îţi diferenţieze cartea de miile de titluri din librării şi să-ţi maximizeze potenţialul de vânzare a cărţii.

De reţinut: Atunci când îţi faci propria copertă, aceasta se predă desfăşurată, în format .pdf, la rezoluţie de tipar, cu margine de tăiere de 0,5 cm. Coperta pentru tipar trebuie să fie CMYK, nu RGB. Imaginile trebuie să aibă rezoluţia minimă de 300 DPI, grosimea cotorului se calculează în funcţie de numărul final de pagini. Cărţile care au cotorul mai subţire de 8 mm nu pot avea scris pe cotor. Smart nu acceptă coperte cu imagini pentru care autorii nu deţin drepturi de autor ale ilustraţiilor sau pozelor. Dacă nu te descurci cu predarea copertei în formatul cerut, apelează la ajutorul serviciilor Smart.

In prezent acest serviciu este in curs de implementare!

Revoluţia eBook a început

ebook jdb

Publică-ţi eBook-ul şi accesează grupuri noi de cititori. Oamenii petrec din ce în ce mai mult timp în faţa ecranelor calculatoarelor sau pe diverse dispozitive electronice. Elimină costurile de tipar şi fă-ţi cartea accesibilă cititorilor printr-un singur click. Scurtează timpul de producţie a unei cărţi, elimină costurile poştale sau de curierat şi oferă cititorilor tăi cărţi pe care şi le permit, cu un preţ mai mic cu cel puţin 20% faţă de cel al cărţii tipărite. Având cheltuieli mai mici cu crearea unui e-book, profiturile tale din vânzarea unui e-book vor fi întotdeauna mai mari. Dacă ai deja o carte tipărită, prin publicarea unui e-book te poți adresa unui public mai larg de cititori. Câştigă drepturi de autor de până la 70% din încasările pe care le generează eBook-ul tă! Începe publicarea!

ISBN eBook

Atunci când vă hotărâţi să publicaţi un eBook, aveţi nevoie de un ISBN.

Important de ştiut, ISBN-ul unui eBook este diferit de ISBN-ul cărţii tipărite. Dacă dorţi să aveţi un eBook în varianta pdf, aveţi nevoie de un ISBN, iar dacă doriţi să aveţi şi un eBook în variantă ePub, aveţi nevoie de un alt ISBN. Self vă poate asigura ISBN-uri diferite pentru fiecare ediţie eBook. Află mai mult.

Despre coperta unui eBook

Îți place sau nu, cititorii judecă o carte din momentul în care îi privesc coperta. Felul în care arată coperta cărţii tale poate influenţa decizia de cumpărare a cititorilor. O copertă bună, vinde întotdeauna mai multe exemplare. O copertă de calitate inspiră încredere şi îți poate creşte vânzările.

Spre deosebire de coperta unei cărţi tipărite, un eBook are o singură copertă, coperta 1.

Pe copertă trebuie să apară în mod obligatoriu: numele autorului /autorilor (atunci când cartea are doi sau mai mulţi autori), titlu cărţii şi subtitlul acesteia, dacă este cazul. Pe coperta 1, mai poate apărea, după caz, logotipul editurii.

Tipul imaginii: Pentru a publica un eBook, Self acceptă unul dintre cele două formate de copertă: .jpeg sau .tiff

Dimensiunile copertei: Coperta unui eBook trebuie să fie un dreptunghi, al cărui raport înălţime / lăţime este în mod ideal de aproximativ 1,5 sau 1,6. Exemplu: La o copertă care are dimensiunile de 13.33cm x 20.32 cm, împarte înălţimea cărţii la lăţimea acesteia şi verifică dacă raportul este apropiat de 1,5. 20,32:13,33=1,52

Pentru o calitate cât mai bună a copertei, respectă următoarele dimensiuni în pixeli:

Lăţime: aprox. 1500 pixeli

Înălţime: aprox 2500 pixeli

Culoarea copertei: Coperta unui eBook trebuie predată în format RGB (nu CMYK, aşa cum se predă coperta unei cărţi tipărite). RGB-ul este specific web-ului şi dispozitivelor electronice.

Copertele albe sau de culori foarte deschise: Dacă ai o copertă de culoare albă sau este foarte deschisă la culoare, adăugă copertei tale o uşoară margine gri de 2-3 pixeli, astfel încât coperta să fie definită şi să nu se piardă (vizual) în paginile de web.

Aspectul copertei

Self îşi rezervă dreptul de a îți refuza coperta, dacă:

  • Imaginile copertei sunt neclare, blurate sau sunt de o calitate îndoielnică
  • Nu ai drepturi de autor pentru imaginile folosite / pentru iconuri sau simboluri / logotipuri
  • Există suspiciuni de copyright asupra imaginilor sau conţinutului acestora
  • Folosești imagini cu personalităţi, fără a avea acceptul de utilizare
  • Folosești imagini sau simboluri indecente etc.

În cazul în care nu te descurci ACHIZIȚIONEAZĂ Serviciul REALIZARE COPERTĂ!